Job 3 van 7


Report this listing

Solliciteren



LEIDINGGEVEND BELEIDSADVISEUR ALGEMEEN MAATSCHAPPELIJK WERK (M/V/X)


Functie

Jouw taken beslaan een breed veld

  • In de eerste plaats ben je verantwoordelijk voor het leiden en motiveren van jouw team. Je bent een warme coach die hen ondersteunt om zo efficiënt en effectief mogelijk een maximum aan cliënten te helpen.
  • Een ander luik vormt strategische beleidsvoering. Je zorgt voor een correcte beleidsvoorbereiding, -uitvoering en -evaluatie binnen de budgettair voorziene ruimte, en waakt over een efficiënte en effectieve vertaling van de strategische visie in beleidsdoelstellingen, actieplannen en acties.
  • Politieke navigatie: je zoekt actief samenwerking en weet effectief te communiceren met politieke entiteiten en stakeholders om de belangen en doelstellingen van de Sociale Dienst te bevorderen.
  • Je bewaakt de correcte toepassing van de regel- en wetgeving en de werkprocessen en implementeert verbeteringen.
  • Je ontwikkelt expertise in relevante wet- en regelgeving en zorgt voor een tijdige invulling van de vormingsbehoeften binnen jouw team.
  • Je zorgt dat je kan terugvallen op een relevant netwerk van waardevolle interne en externe partners die kunnen bijdragen aan de goede werking van de sociale dienst en/of jouw team.
  • Je bent trekker van dienstoverschrijdende projecten.
  • Je bent verantwoordelijk voor een correcte uitvoering van de beheers- en beleidscyclus.
  • Je zorgt voor een goede informatiedoorstroming en staat ook in voor het beheer van het toegekende budget.

Jouw profiel

Je talenten

  • Je bent een gedreven, warme persoonlijkheid die een verschil wil maken in de maatschappelijke en sociale dienstverlening.
  • Je hebt ervaring en inzicht in politieke processen en weet effectief te navigeren binnen een politiek gestuurde organisatie.
  • Bekwaamheid in stakeholdermanagement en het opbouwen en onderhouden van relaties met interne en externe partners, inclusief politieke entiteiten.
  • Je beschikt hiervoor over uitstekende analytische en conceptuele denkvaardigheden, en je kan teams samenbrengen en inspireren.
  • Je hebt sterke communicatie- en netwerkvaardigheden, en bent stressbestendig en innovatief.
  • Verder voldoe je aan de basiscompetenties van Stad Turnhout. Je bent klantgericht, goed in samenwerken, gericht op verbeteren, organisatiebetrokken en betrouwbaar.

Kan je deelnemen?

  • Je hebt tenminste een masterdiploma (of gelijkgesteld).
  • Je kan ook deelnemen aan de selectieprocedure indien je beschikt over een bachelordiploma (of gelijkgesteld) als vervanging van bovenstaande diplomavoorwaarde én je slaagt voor een niveau- en capaciteitstest op het niveau van de functie.
  • Individuele dossiers voorleggen aan het team en aan de gespecialiseerde diensten
  • De persoon informeren over sociale hulpmogelijkheden en administratieve stappen
    De persoon doorverwijzen naar bevoegde organisaties, een arts, een integratievereniging, hulpnetwerken, ...
  • Een overzicht van de activiteiten opstellen en meedelen aan de verantwoordelijken en/of de partners en/of politici
  • De situatie en de behoeften van de persoon analyseren
  • De activiteiten van een team coördineren
  • Samen met de persoon of het gezin een sociaal begeleidingsplan opstellen en opvolgen
  • Informatie over de regelgeving en de sociale hulpmogelijkheden actueel houden
    Een partnernetwerk uitbouwen

Aanbod

  • Een voltijdse contractuele functie van onbepaalde duur in de graad Av (A1a, A1b, A2a) en de aanleg van een werfreserve. Een 4/5de tewerkstelling is ook bespreekbaar (je kan dit reeds in je motivatiebrief meegeven).
  • Je geïndexeerde brutomaandwedde bedraagt minimaal 3.714,32 euro voor een voltijdse tewerkstelling. Je kan relevante beroepservaring in de privésector of als zelfstandige voor maximum 8 jaar laten meetellen (maximaal 4.343,29 euro bruto voor een voltijdse tewerkstelling). Diensten bij een andere overheid worden onbeperkt meegenomen bij de vaststelling van de administratieve anciënniteiten. Schaalanciënniteit kan meegenomen worden indien bij een andere overheid gelijke of gelijkaardige functies binnen eenzelfde niveau en rang werden uitgeoefend. Indien je hierover meer informatie of een persoonlijke loonsimulatie wenst, kan je contact opnemen met personeelspunt@turnhout.be
  • We bieden tal van extra voordelen aan: maaltijdcheques (8 euro per gewerkte dag), ecocheques (100 euro pro rata je tewerkstellingscoëfficiënt), fietsvergoeding of volledige terugbetaling van je abonnement openbaar vervoer, mogelijkheid tot fietsleasing, eindejaarstoelage, gratis hospitalisatieverzekering, tweede pensioenpijler (= aanvullend pensioen bovenop het wettelijk pensioen), lidmaatschap van de Gemeenschappelijke Sociale Dienst Lokale Besturen in Vlaanderen (gsd-v).
  • Diverse kansen om jezelf verder te ontwikkelen door het volgen van opleidingen en studiedagen, deelname aan projecten, …
  • Een organisatie die sterk inzet op een duurzame loopbaan en op een gezonde balans tussen werk en privé. We coachen medewerkers in hun loopbaan en bieden binnen een voltijdse werkweek van 38 uur glijdende werktijd, thuiswerk en een soepele vakantieregeling waarbij je als voltijdse medewerker jaarlijks recht hebt op 33 vakantiedagen aangevuld met 14 feestdagen. Wij volgen het verlofstelsel van de publieke sector wat betekent dat je vanaf je indiensttreding recht hebt op betaalde vakantie a rato van de nog te presteren maanden van dat jaar.
  • Plaats van tewerkstelling: Welzijnscampus, Stationsstraat 80, 2300 Turnhout

Solliciteren